Aktiviteter > Kan I gætte, hvem jeg er
Vejledning
Materialer og aktivitetsvejledning
Faglig forklaring
Elevernes udbytte
Inspiration
Ekstramaterialer til dig som lærer
Vejledning
Materialer og aktivitetsvejledning
Fra forløbet:
Aktiviteten skal engagere eleverne og give dem hjælp og lejlighed til at sætte ord på kendetegn ved dyr, planter og svampe.
Varighed: ca. 5 min. (10 min. første gang)
Organisering: Der arbejdes fælles i klassen. Aktiviteten kan med fordel gentages, når der lige er lidt ekstra tid i for eksempel en spisepause.
Tidsrum | Hvad gør eleven | Hvad gør læreren |
Ca. 5 min. | Gætter og stiller spørgsmål | Præsenterer levende organismer og kvalificerer og svarer på elevernes spørgsmål undervejs |
Lærerens instruktion og vejledning undervejs i undersøgelsesaktiviteten kan med fordel indeholde:
Præsentation af en udlagt organisme dækket med et klæde:
Lærerens instruktion og vejledning undervejs i undersøgelsesaktiviteten kan med fordel indeholde:
Præsentation af en udlagt organisme dækket med et klæde:
Faglig forklaring
Elevernes udbytte
Aktiviteten skal engagere eleverne og give dem hjælp og lejlighed til at sætte ord på kendetegn ved dyr, planter og svampe.
Målene med, at eleverne gennemfører ‘Kan I gætte, hvem jeg er’, kunne således lyde:
Inspiration
Ekstramaterialer til dig som lærer
No results found.